Standard montering etter gjeldende lover og regler.
Alle våre montører er F-gass sertifiserte og har all den nødvendige dokumentasjonen som trengs for å utføre vårt arbeid. Vi er fagfolk som med glede også instruerer og forteller deg hvordan du får optimal utnyttelse av din varmepumpeløsning.
En standard montering forutsetter at du har klargjort forholdene i forkant. Det betyr at det er tilgjengelig jordet strømtilførsel, ikke lenger unna enn to meter. Må du legge opp en ny kurs, sørg for at den er dimensjonert for den varmepumpen som du har bestilt.En jordfeilbryter er alltid å anbefale.
Vi forutsetter også at vi kan kjøre frem til monteringsstedet og at montøren har enkel adkomst og gode arbeidsmuligheter på stedet. Forøvrig må det være minst 30 cm betong å montere utedelen på, Hulltaking i trevegg (30 cm tykkelse) og 4 meter rørstrekk er en del av standard monteringspakke. Må det bores gjennom betong, mur eller leca, må du regne med et tillegg i prisen. Treffer vi asbest må vi tilkalle en tredjepart for hull gjennomføringen. Dette vil bli fakturert utenom.
La det også være sagt at vi fraskriver oss ansvaret for eventuelle følgeskader relatert til bygningsmessige svakheter eller manglende informasjon om rør og elektriske kabler som ligger i vegg. Når varmepumpen er montert og testkjørt, anser vi monteringen som sluttført. Merarbeid knyttet til demontering av omkringliggende utstyr, bruk av stillaser, lift o.l. , faktureres i tillegg.
Norsk Klimasenter gir deg også garanti på monteringen.
At du har egen garanti på varmepumpen, skulle bare mangle. Hos oss får du også garanti på monteringen. Du kan være sikker og trygg på at arbeidet er skikkelig utført i henhold til alle lover og regler.
Det eneste vi ikke kan påta oss ansvaret for, er byggtekniske følgeskader grunnet manglende informasjon og dess like. Da snakker vi om dårlig treverk, murpuss som kan løsne, tapeter som er dårlig limt og lignende.
Alle våre varmepumper leveres med garanti etter norsk lov. Vi vil ta kontakt når det nærmer seg service ved kjøp av varmepumpe fra oss.
Alle møbler og gjenstander i nærheten av monteringssted må enten dekkes til eller flyttes. Dette er kundens ansvar og vi tar ikke ansvar for eventuelle følgeskader på inventar hvis dette ikke er gjort.
Ved aksept av tilbud anser vi det som at kunden har satt seg inn i maskinens effekt, ytelse, lyd og plassering.
Det er lov å ombestemme seg. Bare husk å avbestille god tid i forkant.
Avbestiller du avtalt monterings-tidspunkt mer enn fem virkedager i forkant, slipper du gebyr av noe slag. Gjør du det en til fem dager i forkant, får du et gebyr på opp til 50% av total pris. Venter du til dagen før, er gebyret 100%.
Varen forblir Norsk Klimasenter Gruppen sin eiendom inntil varen er betalt i sin helhet.
Alle våre tilbud er gyldige i 30 dager fra mottatt tilbud. Etter dette kan det forekomme indeksreguleringer eller prisjusteringer.
Vedlikehold/Bruk
Det er veldig viktig at maskinen vedlikeholdes jevnlig. Filter bør renses annenhver uke, eller oftere om nødvendig. Dreneringsløsning må funksjonstestes før man bruker maskinens kjølefunksjon.
Bruk og vedlikehold kan påvirke maskinens effekt, lydnivå og levetid.
Dreneringsløsning testes ved installasjon. Etter dette er det kundens eget ansvar at dette er fungerende, da vedlikehold, innemiljø, bruk og mekanisk belastning kan påvirke dreneringsløsningens funksjon.
Skader på maskiner som skyldes dårlig vedlikehold dekkes ikke av garanti eller reklamasjon
Tek10/Tek17 vegger og brannvegg.
Egne opsjoner gjelder for gjennomføring i tek10/tek17 vegger.
Opsjon:
– Tetting av hull med mansjetter og tape ( for Tek 10/17 hus )
Forbehold:
– Dersom vi lage hull i betong kan det forekomme mye støv fra dette. Da vi lager disse hullene fra utsiden så dekker vi ikke til noe. Kunde er selv ansvarlig for og flytte gjenstander som de ikke ønsket støvet ned.
– Dere fjerner selv kledningsbord på utsiden slik vi kommer til med mansjettene våre. Hvis vi skal få det 100% tett på innsiden må og gipsveggene ned. Hvis du ikke ønsker å ta ned gipsen kan vi tape og tette så godt vi kan etter forholdene.
Tetting med Brannskum/brannfug etter hulltaking i brannvegg (EL-30/EL 60)
Garanti og reklamasjon
Alle våre varmepumper leveres reklamasjonsrett etter Norsk lov.
Les mer om reklamasjonsrett her:
Service
Vi vil ta kontakt når det nærmer seg service ved kjøp av varmepumpe fra oss. Servicer bør gjennomføres annethvert år.
Hva som gjøres på en varmepumpe service
- Trykktest
- Lekkasjesøk
- Rens av ute og innedel
- Generell rengjøring
Når du kjøper en varmepumpe er det viktig at den installeres av en godkjent installatør. En slik installatør skal også være i stand til å utføre service, og vi anbefaler at dette blir gjort ca. annet hvert år. Regelmessig service vil sikre at varmepumpen din gir best mulig effekt, høy virkningsgrad og har lengre livslengde.
Installatøren som kommer på besøk for en service vil blant annet kontrollere gassmengden i kjøleelementet i varmepumpen. Om pumpen har for lite gass vil den ikke kunne varme eller kjøle huset ditt slik den skal. Dessuten er det ikke bra for kompressoren å kjøre med for lav gassmengde, og det kan føre til at den blir ødelagt. Regelmessig kontroll gjør at man på et tidlig tidspunkt kan oppdage denne typen problemer, og reparere varmepumpen tidsnok.
Har du hatt service på varmepumpen din de to siste årene?
Ellers vil installatøren som regel kjøre en temperaturkontroll (både varme- og kjøledrift), kontrollere strømforbruket og arbeidstrykk, samt visuelt sjekke alle kjølerør og koblinger. Han eller hun vil også rengjøre innedelen med trykkluft og eventuelt avfettingsmiddel, samt rengjøre utedelen. kilde: Panasonic
Alternativ betaling
Til info – Alternativ betaling via Ressursbank på 24mnd rentefritt delbetaling.
(eks 20000/24 + 45(gebyr)